piątek, 7 lutego 2014

Złapane chwile

Fotografia to łapanie chwil i zatrzymywanie ich na wieki. Lubię zatrzymywać różne zwyczajne chwile, takie, nad którymi szybko przechodzi się do porządku dziennego. Jednak po czasie stają się bardzo cenne, bo to jest właśnie życie.
Co złapałam? Na przykład to:

mewę, która przysiadła na lampie ulicznej


słońce przebijające się przez drzewa


znak "end", który wygrzewał się na laptopie ;)


 domy, dachy, kominy, okna...


wakacyjne popołudnie, totalny luzik (ciasto pomarańczowe było fajne) ;)


rybki w poznańskiej palmiarni


to, co nad głową...


Fajnie jest potem wracać do tych momentów. Też tak macie, czy wolicie żyć teraźniejszością? A może skupiacie się tylko na przyszłości?
Miłego i relaksującego weekendu! :)

71 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię oglądać chwile złapane w przeszłości i są to przeważnie miłe wspomnienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja raczej patrzę do przodu i dużo planuję , choć lubię wracać do tych chwil z kiedyś :)
    Kasia świetne zdjęcia! Jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zainwestować w aparat, żeby móc robić tak niezwykłe zdjęcia jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo, schlebiasz mi bardzo :)) Myślę, że aparat warto mieć i zapisywać za jego pomocą różne momenty swojego życia, artystycznie lub zwyczajnie, ale zapisywać :)

      Usuń
  4. W tym zatrzymywaniu chwili jest coś niezwykłego.Na co dzień wole,raczej staram sie patrzeć tylko do przodu ale zdjęcia to inna bajka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie lubię się taplać we wspomnieniach, stąd chyba zainteresowałam się fotografią :)

      Usuń
  5. aż zatęskniłam za wakacjami : ) piękne ujęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak długo się czeka na wakacje, a potem mijają szybko... Mnie też już ich bardzo brakuje, mam dość tych ciężkich, zimowych ciuchów ;)

      Usuń
  6. Ja uwielbiam łapać chwile, te wyjątkowe, i te zwyczajne ulotne, jednak rzadko to robię przy pomocy aparatu, bardziej w notesie. Muszę częściej nosić ze sobą aparat (komórka to nie to samo;) - zawsze tak myślę, gdy do Ciebie zaglądam i coraz częściej mi się to udaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie ma znaczenia, jak się łapie te chwile, ważne, żeby nie przepadły, bo to w końcu nasze życie :)

      Usuń
  7. ... no właśnie chwile. Kwintesencja życia i też mojego bloga. Też mam te poznańskie rybki koi (notabene moje imienniczki, choć powinnam stworzyć neologizm nazwiskostniczki). Bardzo mi się podobają te cegły na skosie dachu, tak pięknie świecą soczystymi barwami.
    Z chwilami to bywa tak, że to co dla nas ważne i związane z emocjami, niekoniecznie odbierają inni, wręcz wzruszają ramionami. Znajdą się też tacy, co czują te same fluidy, wczytują się w nasze myśli. I właśnie to tworzy chwile, przesiąknięte pięknem i uczuciem.
    Pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz ładne nazwisko :))
      Zgadzam się w pełni z tym, co napisałaś o emocjach, wiem, że nie wszyscy "czują", co się kryje na danym zdjęciu, ale myślę, że jeśli choć jedna osoba poczuje to, co ja, to będzie znaczyło, że zrobiłam coś dobrego :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, że tak to odbierasz :))

      Usuń
  9. Kasiu, pięknie łapiesz te chwile:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poznańska Palmiarnia..jesteś z Poznania Kasiu? ja mam całkiem niedaleko ;)
    fotografia jest cudowna! pozwala zapamiętać tak wiele...na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Justynko, jestem z Olsztyna, ale kilka razy w roku bywam w okolicach Poznania :)

      Usuń
  11. Liczy się tylko tu i teraz w moim życiu a piękne foty uwiecznione chwilą, to radość i hobby:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to hobby pozwala podróżować w czasie :))

      Usuń
  12. ach ta magia fotografii...dzieki niej wszystko staje sie´´niesmiertelne´´

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a przynajmniej dopóki "żyje" dysk ;)

      Usuń
  13. ahhh słońce przebijające się przez drzewa... już niedługo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że zima nie zaskoczy nas tak, jak rok temu ;)

      Usuń
  14. Tak chwile , które chce zapamiętać, zgodnie z powiedzeniem "chwilo trwaj" albo fragmenty obrazów, pojawienie się których ponownie, potrafi wywołać, blik w szybie, zapach a nawet promień słońca. To detale całości, bez nich nie da się, a może ja nie potrafię żyć w teraźniejszości. Wiem, że w piosence jest, że "ważne są tylko te chwile, których jeszcze nie znamy.." ale dlaczego nie pamiętać o tym co piękne i wracać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że podobnie postrzegamy rzeczywistość, dziękuję Ci Mażeno za ten miły komentarz :)

      Usuń
  15. Fajnie powspominać lato ! Kocham takie powroty, kocham oglądać takie zdjęcia :) !

    OdpowiedzUsuń
  16. I właśnie takie "łapanie chwil" jest najważniejsze. Pozwala ocalić je od zapomnienia.
    Takie słońce to my poprosimy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, bo nie tylko wielkie momenty zasługują na pamięć, te małe też :)
      Dziękuję, słońce pojawi się w najbliższych dniach, załatwione ;))

      Usuń
  17. Czy zauważyłaś, że dzięki zdjęciom żyje się po wielokroć? Za każdym razem, gdy widzę jakieś zdjęcie, od razu odtwarza mi się cała atmosfera złapanej chwili...

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, oto całe błogosławieństwo fotografii, możemy podróżować w czasie :)

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. :) Cieszę się i dziękuję za odwiedziny Moniko :)

      Usuń
  19. łapanie chwil to jedna z podstaw życia tu i teraz :) Bo przecież nie ma nas ani w przeszłości ani w przyszłości :) pozdrawiam Kasiu, jak zawsze podobało mi się M.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli mamy co to łapmy takie chwile jak najczęściej, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas ma co łapać, trzeba tylko te chwile zauważać :)
      Dziękuję za odwiedziny Ulu :)

      Usuń
  21. Zawsze wpadam w jakiś trans jak patrzę na twoje zdjecia. Taka relaksacja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, aż tak? Nie wiedziałam, że te moje prace mogą tak działać! Ależ jest to wielka motywacja do pracy, dziękuję Ci! :)

      Usuń
  22. cudownie to ujmujesz, opisujesz ;)
    chce mi się oglądać, a Twoje posty są tak krótkie! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, Karolino, nie mam zdolności pisarskich, a i nie chcę zarzucać wszystkich całą masą zdjęć, ale postaram się o bardziej treściwe posty :))

      Usuń
  23. Ja tez lubię łapać chwile na zdjęciach :) Tobie na zdjęciach to wychodzi świetnie :) Słońce przebijające się przez drzewa cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beato, łapanie chwil to fajne zajęcie :)

      Usuń
  24. momenty zatrzymane na fotografiach - wywołują tyle wspomnień po czasie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby to były zawsze tylko dobre wspomnienia :)

      Usuń
  25. uwielbiam zdjęcia budynków :)

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja się wolę nie skupiać zbytnio na rzeczywistości:) Czasem wspominam dobre chwile. To zdjęcie z mewą jest rewelacyjne! Zatrzymałam się na nim i sobie patrzę:)

    Uściski!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mewa też mi się podoba :))
      Fajnie, że znów Cię czymś zatrzymałam ;)

      Usuń
  27. Też lubię wracać do takich miłych chwil :-) zdecydowanie zdjęcia przywołują wspomnienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawe obiekty zatrzymujesz w kadrze. Podoba mi się. Chętnie zabrałabym się z Tobą na taką wycieczkę. Ciekawa jestem na co ja zwróciłabym uwagę. Trzeba umieć wypatrzeć "te" obiekty i "te" momenty. Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, to najczęściej jest tak, że w danej chwili czujesz, że to ją właśnie chcesz zatrzymać i cyk, jest zdjęcie ;) Wypróbuj tę metodę :)

      Usuń
  29. Śliczne zdjęcia, to pierwsze jest po prostu śliczne <3 a jeśli chodzi o wracanie do przeszłości, to czasem lubię sobie coś przypomnieć, zwłaszcza coś miłego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Chyba każdy z nas najbardziej lubi wracać do momentów, gdy było nam dobrze, bo to działa jak kompres, przynosi ulgę :)

      Usuń
  30. ja uwielbiam rozmyślać o przyszłości ale nie lubie wracać do przeszlości :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz odwrotnie niż ma większość z nas ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  31. uwielbiam zdjęcia drzew, nieba... :)
    Toje posty są idealne na koniec stresującego dnia :)) są takie... kojące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ się cieszę, że robię Ci nimi tyle dobrego :))
      Dziękuję!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...