wtorek, 5 maja 2015

O pochodzeniu dziada i baby ;)

Jeśli będziecie kiedyś w wielkopolskim Lesznie to zajrzyjcie przy okazji do małej miejscowości położonej obok tego miasta - Osiecznej. Jest tam Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa, gdzie można pooglądać (i pozwiedzać) wiatraki z XVIII wieku, obejrzeć zabytkowe maszyny i urządzenia młyńskie oraz kolekcję rzeźb ludowych. 

Ja odwiedziłam to miejsce w czasie świąt wielkanocnych i niestety nie mogłam zajrzeć do środka tych obiektów, ale nadrobię zaległości w czasie wakacji, bo jest tam bardzo fajny, nostalgiczny klimat :) 

Poniżej zdjęcia, które zrobił mój małżonek, bo ja w tym czasie trzęsłam się z zimna  (nie wierzcie temu słońcu, było bardzo chłodno i wietrznie) :)







No i właśnie - tę parę już znacie, to dziad i baba z tego postu ;)



A poniżej pani z bochenkiem chleba.


Mojemu mężowi udało się też zrobić taką oto "stereoskopową" fotografię żarna :))























Lubicie odwiedzać muzea na wolnym powietrzu?

41 komentarzy:

  1. Bardzo ładne miejsce i piękne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię. Chociaż najbardziej podobają mi się skanseny (co tam muzea, skłonność do maksymalizmu się odzywa). Kilka razy byłam w Olsztynku i zawsze wracałam z mnóstwem zdjęć - jak tu nie fotografować tego wszystkiego, kiedy to piękne, urocze, fotogeniczne, takie dziwnie 'swojskie'? Mieszkamy też całkiem blisko Kluków - może w te wakacje się wreszcie wybierzemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olsztynek to rzut beretem ode mnie i też byłam tam kilka razy, faktycznie jest to cudowne miejsce :) Kluków nie odwiedzałam jeszcze, muszę kiedyś to nadrobić. Za to zwiedzałam skansen kurpiowski w Nowogrodzie, też jest tam pięknie :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie miejsca :) Szkoda, że to tak daleko ode mnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak będziesz kiedyś w tych stronach, a wtedy koniecznie tam wstąp :)

      Usuń
  4. A byłam nie tak dawno w Sławie, to praktycznie rzut beretem do Leszna :)
    Świetne miejsce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to pewnie trudno Ci będzie teraz znów te strony odwiedzić, bo daleko wyemigrowałaś ;))

      Usuń
    2. A gdzie tam, szybko w samolot wsiadam i jestem na naszej ziemi w 2 godzinki ;)

      Usuń
  5. Jeśli mam możliwość to odwiedzam ciekawe miejsca. Nie ważne, czy na wolnym powietrzu czy w budynku. Na wolnym powietrzu to tylko od wiosny. Czasami się nie da.
    Ciekawe miejsce pokazujesz. Koło Leszna przejeżdżamy jadąc nad morze. Więc kto wie.... może odwiedzimy ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można sobie dodatkową przerwę w podróży zrobić :)

      Usuń
  6. Jak tylko będzie mi po drodze to zajrzę. W tym roku planuję odwiedzić Olsztyn i Białystok, bo zawsze oglądałam tylko z okien pociągu, no i do Białowierzy chcę pierwszy raz zajrzeć.
    Bardzo podoba mi się skrócona wersja drzewa.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, masz bardzo fajne plany podróżnicze, tym bardziej, że zahaczają i o moje miasto :))

      Usuń
  7. Lubię takie miejsca, piękne zdjęcia:-) I niedaleko ode mnie;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi, no widzisz Marzenko, nic tylko musisz odwiedzić Leszno :))

      Usuń
  8. Bardzo ładne zdjęcia, a muzea na powietrzu lubię strasznie. Niedawno byłam w takim jednym, gdzie trzymają na powietrzu różne rzeźby i było fajnie. Moje ulubione są skanseny.

    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie lubię takie wielkie rzeźby, klimatyczne są :))

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja też - nie dość, że na powietrzu to i sentymentalne podróże można odbyć :)

      Usuń
  10. Lubimy odwiedzać takie miejsca :) Kasiu-zdjęcia bardzo udane :) miejsce ciekawe, dziadowi i babie szczerze zazdrościmy :) pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wam, kochani :)
      Ja też nie miałabym nic przeciwko zamieszkaniu w takim miejscu :)

      Usuń
  11. Zdjęcia genialne. Jestem pod wrażeniem. Lubię odwiedzać ciekawe miejsca. Słońce jest bardzo zdradzieckie, jeśli w ogóle jest bo teraz zakrywa je chmury :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Nie byłam, nie mam porównania, ale wierzę na słowo :))

      Usuń
  13. Oj, skanseny mają swój klimat. Fajnie, że są takie miejsca;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo klimatycznie, lubię takiej miejsca!
    Wyciszają mnie i przenoszą w inny świat :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, mam to samo odczucie, inny świat :)

      Usuń
  15. Super tam :) a widzę, że Mężuś również ma talent do fotografowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję Paulino za tak miłe słowa :))

      Usuń
  16. Uwielbiam takie klimaty. Jak będziesz kiedyś w pobliżu Kielc to zapraszam do Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni http://mwk.com.pl/ tam jest cudownie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie jest tam fajnie, nie wiedziałam dotąd o tym miejscu. Jeśli tylko będę miała okazję to na pewno tam zajrzę :)

      Usuń
  17. Ale ruchomo wyszło mężowi! Świetne! Lubię takie miejsca, ich zapach i klimat. To także pochwała ludzkich rąk, bo to wszystko to dzieło człowieka, narzędzia wtedy były bardzo skromne. A , że na powietrzu, tym lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ja też bardzo lubię ten charakterystyczny zapach tych miejsc, nastrajający ciut nostalgicznie :)

      Usuń
  18. Wygląda na całkiem ciekawe miejsce. Jeszcze do niedawna sporo takich wiatraków można było spotkać na wioskach, teraz to niestety nieliczne wyjątki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, za to mamy coraz więcej wiatraków produkujących energię...

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, mąż się bardzo cieszy, że tak uważasz :)

      Usuń
  20. Jak ja lubię takie miejsca, może je odwiedzę kiedyś?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto, to zawsze fajne doświadczenie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...